Isnin, Februari 15, 2010

Berkelah bersama keluarga

Dalam kemeriahan kaum cina menyambut Gong Xi Fa cai, sempat juga Abyhakimi membawa family berkelah dan mandi manda di Sungai Kibunut berdekatan dengan Penampang. Bukannya apa, jiran-jiran Abyhakimi kebanyakannya travel ke kundasang Gunung Kinabalu. So, kesian juga anak2 kalau terperap je kat rumah.

Lagipun dah lama tak mandi sungai. Kat kk ni susah nak cari sungai, pantai ada la.... Dalam cuaca yang tengah panas ni rasa tak sesuai pulak kalau berkelah kat pantai. Terbakar kulit nanti... Sungai Kibunut adalah pilihan yang cukup sesuai.

Perjalanan mengambil masa sekitar 30 minit je. Kami sampai lebih kurang jam 9 pg. Dah banyak kereta yang memenuhi parking lot. Fuh... ingatkan kita yang paling awal. Susah la sikit nak cari port yang selesa sebab orang lain dah ambik dulu.

Deruan air sungai yang kedengaran sudah cukup mendamaikan buat seketika. Hilang rasa kepenatan memandu melalui jalan yang bengkang benkok dan berbukit tadi. Kegirangan jelas terpancar di wajah anak2. Tak sabar nak terjun ke sungai dan bermandi manda. Merasai sendiri kesejukan air yang mengalir dari Banjaran Croker yang belum terusik dek pembangunan. Fuh.... nyaman sekali.

Alhamdulillah kami bersyukur kepadaMu Ya Allah memberikan kami kesempatan untuk menghirup nikmatMu.....

1 ulasan:

anis berkata...

seronok dapat piknik... sy g piknik kat PD... abis muka berbelang... sunburn...seronok pny psl .. lupa panas...