Rabu, Februari 17, 2010

Akal yang cerdas di dalam tubuh badan yang sihat

Memandangkan umur pun dah semakin meningkat, futsal adalah sukan yang dikira sesuai untuk tubuh ini. Tak perlu terlalu mengejar bola tapi masih mampu mengeluarkan peluh yang banyak.

Inilah ativiti setiap minggu Abyhakimi. Setiap petang Khamis, Abyhakimi bersama tiem Gaya Teacher FC akan turun bermain di gelanggang futsal Jeselton Point KK. Bagi mana2 tiem yang teringin merasai nikmat mengutip bola di gawang mereka sendiri, boleh call Abyhakimi. (gurau je)

Bersukan adalah sunnah nabi... Rasulullah SAW pernah berlumba lari dengan isterinya Saiyidatina Aisyah. Kadangkala baginda menang dan kadangkala baginda diatasi oleh Aisyah. Nabi juga diriwayatkan pernah memberi semangat pada kedua-dua cucunya Hasan dan Husin yang bergaduh untuk melatih mereka bersifat kuat.

Aktiviti sukan ni banyak manfaatnya. Terutama sekali untuk kesihatan, disamping itu boleh mengelakkan boroi..... So, para isteri janganlah melarang jika suami anda turun bersukan. Berilah sokongan kerana kesihatan yang baik dapat menjamin kebahagiaan sepanjang hayat....

Wallahua'lam...

Tiada ulasan: