Jumaat, Januari 01, 2010

SELAMAT TAHUN BARU 2010


Bersua kembali di tahun baru 2010 setelah agak lama abyhakimi menyepi diri. Hampir 2 bulan juga abyhakimi tak update blog ini dek kesibukan yang semakin bertambah. Ditambah pula sepanjang cuti sekolah yang lepas abyhakimi pulang ke kampung di kedah dan pahang.

Sememangnya perjalanan yang memenatkan berulang alik ke kedah dan pahang. Menyusuri lebuh raya timur barat yang berbukit bukau, melalui perkampungan orang asli antara Jeli ke Gua Musang, singgah makan tghari di kedai makan Kg. Melaka yang cukup menyelerakan sebelum sampai di Kuala Lipis seterusnya sampai ke kampung di Jerantut. Syukur Alhamdulillhah... Ada insan yang bermurah hati memberikan kenderaan yang cukup selesa (Toyota Avanza) sepanjang permusafiran abyhakimi di semenanjung.

Dalam pada itu, sempat juga abyhakimi sekeluarga ke cameron Highland dan tidur di sana 1 malam. Untung ada abang tinggal di sana, tak perlulah sewa hotel (lagipun dah penuh). Pelancong tersangatlah ramai, maklumlah cuti sekolah. Lenguh la jugak kaki menekan pedal minyak dan brek sebab jem sangat. Lebih kurang 1 jam la jugak tersangkut dalam jem, walaupun nak ke tempat yang dekat je.

Seminggu sebelum terbang ke sabah, abyhakimi menjadi pengunjung tetap perpustakaan awam jerantut. Itupun sebab nak exam. Dari pagi sampai ke petang & setiap hari (kecuali cuti) abyhakimi bertapa disana. Naik jemu dah kakitangan libary tu tengok abyhakimi. Tapi nak buat macam mana, itulah padahnya study last minit.

Malam 25 Disember 2009 abyhakimi berangkat ke sabah. Sampai di rumah dekat pukul 2 pagi. Fuh letihnya.... Tengok rumah pulak banyak habuk. Terpaksa la settlekan dulu rumah sampai la dekat jam 3 pagi. Abyhakimi sempat tidur 3 jam je sebab jam 9 pagi exam dah start.

26 Disember 2009 bermulalah maraton exam abyhakimi. Everyday non stop hinggalah last paper 29hb. Harap-harap dapat risult yang ok la...

InsyaAllah, kenangan ini akan terpahat erat dalam hati abyhakimi. Hargailah masa yang lalu kerana tak mungkin kita akan kembali ke masa itu. Masa itu lebih berharga dari emas kerana emas boleh digadai/ dijual tetapi masa yang telah berlalu akan hilang tanpa dapat diambil balik...

Tiada ulasan: